Mudanya

När jag var på besök i Istanbul så bodde jag som sagt i Mudanya som ligger över vattnet vid Istanbul. Mudanya är en liten turkisk by och naturen därär helt enastående! Om man ändå kunde se det varje gång man vaknar på morgonen!









Ca 20 minuters bilfärd från den lilla byn ligger "en liten stad" vid namn Bursa. "Not so big" har jag fått förklarat för mig. En dag körde vi upp på ett litet berg och kunde blicka ut över den lilla staden. "How many live here?" frågade jag. "hmm.. I think aroung 4 million people"

Haha, ja, skillnanderna är många :) Deras lilla stad är tusen gånger större än Malmö som är Sveriges 3:e största stad :)



Ja, även om olikheterna verkar många så är likheterna slående.

Saknar...

Kram Liza




Ha en kul Fredagskväll mina kära vänner!

Kommentarer
Postat av: - PiggyLotten, Elin

du är så vacker!

2009-04-04 @ 00:09:11
URL: http://piggylotten.blogg.se/
Postat av: Liza

Elin - Åh, vad en sån här kommentar värmer!! Tack tack söta du! Kraam!

2009-04-04 @ 02:27:10
Postat av: Diana

Hur länge har du och han från turkiet varit tillsammans? Är det pga honom, ditt 7-8-åriga förhållande tog slut? Jag hoppas du är lycklig nu iaf! Carpe diem!

2009-04-06 @ 15:39:49



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0