till elin

att åka utomlands denna gången ger mig så många minnen.
ett år sen och jag hade låtar på min mp3 som du hade skickat, somnade till dom varje natt förutom den sista för då hade batteriet tagit slut. jag bytte ut mina batterier mot dom i fjärrkontrollen.
drömde om dig, du stod vid hotelltrappen, du var överallt varenda natt. vaknade upp till ett soligt turkiet men längtade så mycket efter dig, hem.. jag hade inte träffat dig.
kommer hem på förmiddagen, eller den var nog mer tio på morgonen. slänger min gula resväska nedanför sängen och sätter mig på sängen. stirrar ut på parkeringshuset.
slår dina siffror, vågar inte trycka på luren.. tillslut gör jag det och det går fram signaler, du svarar sömnigt. vi pratar om allt och ingenting i tre timmar.. jag hade inte ens träffat dig då men jag hade saknat dig så mycket. varenda dag tänkte jag på dig, varenda dag.
jag försökte hålla mig vaken men jag hade varit vaken i 34 timmar då, på kvällen var du ute på promenad med en vän och berättade om mig. hon var den första som fick höra om mig och dagen efter bestämde vi att du skulle komma ner till mig. vi räknade dagar, snart var det 18 kvar.
första gången vi sågs och jag tyckte att du var det godaste jag hade luktat på, du luktade frukt och varmt och ditt hår var så mjukt. vi låg och pussades två timmar i sträck, det var första dagen vi var tillsammans. det kändes som om att det alltid skulle vara så. nästan ingen visste om oss, i alla fall av dina vänner.
om exakt en månad var det ett år sen vi hittade varandra. hur kan tiden gå så fort?
jag blir alldeles gråtmild för du är det finaste jag vet, jag önskar jag kunde vara det bästa för dig men jag kan inte. ingen är felfri och isåfall är jag även långt ifrån det.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0