en massa té



i julas fick jag en massa té i juklapp, bland annat detta mango-téet
när elin var här i helgen rotade jag igenom våran kryddhylla och hittade det
lite bortglömt men det är aldrig för sent  för att testa :)








väldigt grönt blev det
det var ett väldigt sött  och fruktigt té, så är ni ett fan av söta tésorter så råder jag er att införskaffa lite av detta :)
dessa téer är inte en av mina favoriter.. inte direkt äckliga, men efter ett tag tycker jag att det smakar parfym




då är det tur att jag har detta hemma,  alldeles underbart!
här i malmö kan man hitta det på 'systrarna grene'
gillar ni chai-té och är ute efter något liknande som verkligen smakar mycket så ska ni köpa detta :)
det doftar underbart och smakar mycket ingefära och vanilj



och så kommer det i små söta påsar :)



har även detta hemma, någon som har testat det?
har det bara hemma, har för mig att det smakar väldigt mycket citrus



earl grey kan aldrig gå fel, en gammal favorit :)



i denna fina elefanten förvarar jag earl grey, jättegullig!



men inga sorter i världen slår espresso house's
kan serveras både som ischai och varm chai-latté
numera dricker jag det alltid som is-chai, tycker det är underbart gott när det är kallt!

gillar ni chai varmt eller kallt? vilket är erat favorit-té?


kram! / kim



Kommentarer
Postat av: Julia

Söderte är underbart gott, drack det hela tiden ett tag men sen slutade jag av någon anledning... Nu dricker jag ett te som heter Himlagott, och det är supergott!

2009-05-19 @ 21:59:23
Postat av: Linnéa

Jag brukar dricka exakt det Söder Teet och jag tycker det är gott och fruktigt! :) Och chai ska vara varmt!!! ;D

2009-05-19 @ 22:35:38
URL: http://linneadahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur gör man is chai?:D på samma sätt fast man låter den va kyld eller?

2009-05-19 @ 23:06:56
Postat av: kim

det är exakt på samma sätt..blandar vatten, mjölk, pulver..mjölk kan man skumma om man vill..jag orkar inte göra det när jag gör ischai..värm bara inte vattnet.. och ha i is :)

2009-05-19 @ 23:36:18
URL: http://threeofakind.blogg.se/
Postat av: I´m a devil angel in the world

Älskar Vaniljte. GOTT!

2009-05-20 @ 14:42:53
Postat av: Nina

Hej!



Men på EP blandar de sin is-chai med chai-sirap. :)



Älskar EP's chai-te burkar! Jag föredrar definitivt varm :)

2010-01-05 @ 16:12:52



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0