Ystad saltsjöbad



Tillslut kom vi fram och landade på "Ystads Saltsjöbad". Ett jättelyxigt Spa-hotell med övernattning precis vid havet!

KIM OCH JAG DOG!

vi hade en inbokad Massage klockan sex (bara för Kim och Mig). Avslappningsmassage med olika oljor. Helt himelskt underbart!


Här är våra underbara rum! Rum 125 och 133.

Världens mjukaste sängar med världens underbaraste täcke och kuddar. På sängen låg varsin morgonrock med vars ett par innetofflor som vi skulle strosa runt i 24/7.

Animal-Channel!!!!! min favoritkanal fanns på tv'n (även om den knappt kom till bruk)




Utsikten! Havet. Ljudet från vågorna hördes genom glaset. Måste nog vara det mysigare ljudet jag någonsin somnat till. :)

Fräsht badrum med massage-dush.



Världens mysigaste outfit även om jag såg ut som en liten hattenfnatt i den stora morgonrocken (fick vika upp armarna)

Kimme och Elin bytade också om



Lunch! Kycklingspett-sallad och Chokladmuffins dränkta i smält marshmallow med fyllning. Fyfan vad gott.

Ett försök att fota lunchrummet. Rummet fylldes till bredden av stearinljus, kuddar, soffor i olika former o mönster. Tyger och stenväggar dominerade. Allting tillsammans till lugn avslappningsmusik.

Ännu ett försök. Vågade inte fota för mycket. En massa rika affärsmän med sina snoffsiga fruar satt runt om och gav oss blickar. ^^

Den ENDA bilden vi har av poolområdet och då är denna bilden även tagen från hemsidan.. :(
Poolen var helt underbart varm och behaglig. Lugnande avslappningsmusik kom från högtalarna. Ett dussin levande ljus längst väggarna, spotlights i taket med soft belysning. En 10 pers jaquzzi (som vi satt i mest) med utsikt över det kalla havet. En Bastu med bara glasväggar, Ångbastu i herrarnas och damernas omklädningsrum. Helt ofattbart mysigt.

I Rummet bredvid Saltcreek-Spa (som vattenområdet hette) fanns ett avslappningsrum med fågelkvitter-musik, bubbelvatten, nötter, "Sängar" med tidningar och glasutsikt (inga stenväggar, bara glas rakt igenom). De som gått utanför måste virrat på huvudet, bara en massa sängar ut mot grönområdet. Ingen skrek eller väsnades, alla låg och blundade eller njöt i detta rummet.

Såhär såg resturangen ut. (I vår present ingick 4 rättersmiddag).
Kim och Jag precis varit nere och fått massage i 30 minuter. Första gången jag och Kim fått proffesionell massage. Det doftade och kändes helt underbart.

En korridor som jag råkat fota ^^

Utsikten från korridoren. Kan tänka mig att det är fint på sommaren. Som utomlands!

Vårt rum :)

En fin Kim och fin Elin påväg till Resturangen för att äta middag.


Detta blev den enda bilden som jag tog i matsalen. De andra tyckte det var för pinsamt när jag tog upp kameran på stället ^^

Det bjöds iafl på detta :
Förrätt - Sockrad hjort med hjortron någonting på något bröd
Aptitretare - Kaviar någonting
Varmrätt - Anka med Potatis/rotfrukts någonting med pumpa
Mellanrätt - Ostbricka
Efterrätt - Nougat-mousse med apelsin/mandarin-klyftor och någonting

Dricka blev både vitt och rött vin (även iskall ramlösa) Jag är fortfarande lite fegis med vinerna.

Ni får ursäkta mitt dåliga minne med meny'n men det stod så mycket att det var omöjligt att komma ihåg.


Detta måste vi göra om!

Kramar
/ En avslappnad My ^^

Kommentarer
Postat av: nath

fan vad mysigt det ser ut!! måste erkänna att jag är avundsjuk haha :* det förtjänade ni!

2009-11-07 @ 13:50:46
Postat av: My

Nathalie - =D =D =D Tack! Älskling, vi skippar solresor och tar en tripp till Ystad istället! Vad säger du? Är du på nästa gång? Hade varit underbart! :*

2009-11-07 @ 14:05:35
Postat av: Marina

Vad underbart ni måste ha haft det precis vid havet :)

2009-11-07 @ 20:22:37
URL: http://www.cupaiuolo.wordpress.com
Postat av: Marilyn

oj oj oj ...vilka dagar....förstår att ni hade det mysigt!!!!



Älskar er....Mami

Postat av: Magdalena

Där var jag för en månad sen, jättefint o mysigt ställe o väldigt avslappnande!

2009-11-08 @ 12:34:34
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Åh vad mysigt, ni har jätte gullig pojk- flickvän som hittar på sånt.. Det är en tid sedan jag läste Kims andra blogg, och nu tänkte jag läsa den men hittar den inte, vad heter den?

2009-11-08 @ 13:32:21
Postat av: Kim

Hej Sofie! Jag har tyvärr blivit tvungen att flytta min blogg och kan nog inte skriva ut den här pga vilka som då kan hitta den igen..

Kram!

2009-11-10 @ 19:35:11
URL: http://threeofakind.blogg.se/
Postat av: Sofie

Synd, det var en bra blogg du hade! Men jag förstår om du har fått problem med nån och vill hålla den hemlig!

Men ni har ju kvar denna blogg och den är också bra!!

2009-11-12 @ 10:28:03



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0