Jul jul <3



Sitter här hemma med tända ljus och läser julbloggar <3

Jag och systrar är otroligt juliga. Vi suger ut allt vad julen kan ge oss och njuter av alla ljus, alla lussekattor och all mys. Det måste ju vara fint att en hel syskonskara älskar julen så mycket. Det betyder ju att jularna vi hade som små varit perfekta, mysiga och nära. Och det var dom... Jularna med hela familjen när vi var små var underbara. Vi var så nära, vi tände så mkt ljus, vi myste så mycket, vi pyntade, vi klädde granen. Åh, vad jag saknar den varma julen som när man var liten... Jag vill ha det så för mina barn med när jag ska bilda familj. Ska ge dom de underbaraste jularna dom kan tänka sig.

Julen är viktig. För familjen, för närheten för kärleken.

Pappa köpte första prydnaden till mig för i år häromdagen. Polkagrisar att hänga i granen. Älskling och jag ska pynta i år <3 Och såklart missar jag inte den traditionella julpyntningen hemma hos mamma med den traditionella cd-skivan. Ja, är det ngt vi är, jag och mina systrar, så är det traditionella under julen...

 

Det är nääästan förbjudet att lyssna på julmusik nu. Men bara lyssna liiite på denna. Och känn hur längtan efter en varm och mysig jul med familjen kommer <3

 

 

Ja, jag vet att jag är tokig. Men varför får man inte ha en enda månad om året, då man älskar allt rött, man älskar allt mys, att dricka julmust och äta pepparkakor, att tycka att ljusstakar är det finaste som finns, att få lyssna på samma tjatiga skiva och faktiskt älska den lika mycket varje gång den går på, att tycka att julafton är den bästa dagen på året, inte för julklapparna utan för att det är den enda dagen vi alla är samlade, att få slå in julpaket i underbart hiskeligt julpapper, att bara få njuta och mysa... 1 30dagar om året...

 

Tycker synd om människor som tycker julen är stressig och hemsk. För den är faktiskt vad man gör den till...

 

Och jag gör den mysig, lugn och harmonifylld...

Godnatt mina vänner!!

 

Kram Liza


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tycker precis detsamma. Älskar julen!! Bästa tiden på året. Förra året fick jag ladda i Los Angeles, USA, i år blir det laddning i Marbella, Spanien. Men det blir såklart Sverige när julafton kommer. Lovely!

2009-11-05 @ 18:06:02
URL: http://thesedreams.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0