Före och efter

Gud vilken lång dag det varit idag... Ibland känns det som att man inte har så mycket fritid när man jobbar 10-19 varje dag (och det har man ju faktiskt inte) Man vaknar, går till jobb, kommer hem 19:30, lagar mat tillsammans och sen myser man i soffan en stund innan det återigen är dags för sängen...

Önskar att vi hade mer tid för varandra att mysa på, men å andra sidan har vi ett helt liv tillsammans, så varför stressa? :)

Idag gjorde vi en helt underbar Lasagne tillsammans och nu sitter vi i soffan, Han spelar playstation och  jag bloggar :) Ett helt uderbart vardagligtliv som vi så länge drömt om! <3 Jag överraskade honom med ett Playstation3 häromdagen för att han jobbar så himla mycket och för att han är den mest perfekta maken som finns. Önskar att alla kunde se hans min när han öppnar dörren och ser paketet ligga där. Som en liten pojke! MIN lilla älsklingspojke ^^

Nu har jag äntligen kommit till skott med våra lägenhetsbilder. Finns det ett ställe jag verkligen älskar att vara i nu, så är det vårt lilla hem! Det är inte mycket för världen, men ett helt perekt hem att dela med sin andra halva!

Som vi fick slita för att få det så här. Spackel, tapetsering, målning... fy, vi trodde aldrig att det skulle ta slut! Fick riva ner vår otroligt fula strukturtapet och alla andra 10lager som fanns där efter. Det var himla intressant att se den allra första tapeten som prydde mina väggar för ca 100år sedan! Det är så fascinerande nä man tänker på hur många människor som bott här innan mig, långt bak till 1913!

Här har ni iaf röriga och stökiga före-bilder (men det är väl så dom ska se ut :)







Mitt i röran bland all tapet-rivning och spacklande:


 

Efter tapetsering,målning och Blocket-köp av alla nya möbler:







 



Vi valde en jätte fin silver-metallic tapet från Rusta då vi ville ha vit i vardagsrummet. Superbillig var den också, endast 160kr/rullen!

Lampa från Ullared :)



I sovrummet ville vi ha en mer avslappnad färg och valde guld-metallic/beige då vårt sovrum går i brunt och beige. Den också 160kr/rullen från Rusta :)

 

Tavlan från sovrummet är ett fynd från pappas loppis. En gigantisk tavla, en kopia av Vincent Van Gogh Cafe De Nuit. Älskling hittade den när han var på turer med pappa och jag tyckte först han var galen som ville ha den i vårt sovrum. Men nu älskar jag den! Den passade klockrent där på den stora tomma väggen!

 

 

Älskar verkligen vårt hem som det är nu! Det är vårt lilla paradis där vi får vara ensamma och rå om varandra. Vårt lilla kärleksnäste :)


Ha en riktigt mysig kväll!!

Kramar Liza


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Det blev verkligen superfint! Vilken förändring! Det ser otroligt mysigt ut!

2010-08-26 @ 07:17:39
URL: http://kamillaveronica.blogg.se/
Postat av: Wiola

Väldigt fint! :)

2010-08-26 @ 09:22:07
Postat av: Marilyn

Oj....Oj....oj igen....så himla fint...får vi komma???



Mami o Tompa

Postat av: Lisa Walker

Supersnyggt blev det!



Fick en glad överraskning när jag gick in här och såg att ni börjat blogga igen, kul :)



Tänkte fråga dig, Liza, en sak, jag ska snart semestra i Turkiet och tänkte att du och din man kanske har några tips på saker att göra?

Vi kommer att bo i Alanya och kommer göra några turistiga saker som att åka båt, vara på stranden, åka till vattenlandet och besöka den välkända marknaden. Är det något man bara MÅSTE göra i turkiet? :)

2010-08-27 @ 01:14:06
URL: http://lisawalker.blogg.se/
Postat av: Liza

Lisa Walker - Ska du till Turkiet? Åh, vad avundsjuk jag är! Har inte varit där på 4månader snart, gud vad jag saknar det! Alanya är verkligen en helmysig stad att semestra i!



Kleopatra (Damlatas)-stranden är den bästa och finaste stränderna där. Det finns några att välja på men den är helt klart den bästa.



Waterplanet är helt perfekt när man vill ha kul i värmen! Det finns gratisbussar som tar en dit.



Den bästa klubben där nere är utan tvekan The Doors och Havanna där dom spelar bäst musik.



Det finns ngt som heter Dimcay, som är en utflykt upp i bergen där man får sitta i små "båtar" och fika/äta och bara mysa. Varma dagar är det helt underbart där då vattnet är iskallt och väldigt svalkande. Jag har bilder från Dimcay i arkivet om du vill se vad det är för ngt. Där finns även vattenland och möjlighet att bada.



Det finns en butik som jag alltid åker till som heter Sali Pazari som är en liten Ullared (inte lika stor dock) med billiga saker. Min favvis butik. Den ligger på "25 meter gatan" en bit från centrum. Säg det på engelska så förstår dom säkert :)



Alanyum är ett köpcenter med alla våra ala Gina Tricot/Gina Tricot-butiker och den ligger lite utanför centrum i Oba.



Tänk på att pruta på allt och vill du äta billigt så gå inte in i centrum där priserna är svindyra. Gå lite utanför så hittar du mat som är mycket godare för 1/3 av priset inne i centrum. Prova Adana-kebab som är min favvis när jag äter ute där :)



Annars verkar du stenkoll på Alanya! Vad roligt för dig att du ska dit! :D Hoppas du får en helt underbar resa!! Jag är verkligen avundsjuk ^^



Kram!!

2010-08-28 @ 22:43:25
Postat av: Lisa Walker

Tack så mycket för dina svar!



Hade ingen aning om vad vattenlandet hette men nu har jag lyckats googla fram några bilder och det ser kanon ut! Bra tips :)



Snokade runt lite i arkivet också och hitta såklart en massa fina bilder från turkiet :)



Nu kan jag inte hålla mig! Vill åka nu!!!!

2010-09-01 @ 11:24:17
URL: http://lisawalker.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0