Stor i käften? NJAAA

STOR I KÄFTEN! här har vi tröjan som speglar min personlighet minst av allt i hela världen, hahahah. Tycker den är så ful så jag nästan skäms bara av att titta på den.

 

Idag har jag varit nervös.. jag har nämligen varit hos tandläkaren. Jag har alltid haft problem med tänderna o emaljen. Ilar alltid som en galning vad jag än dricker.

 

Sen läste jag på internet att efter att man fyllt tjugo år så är det inte gratis längre. Ringde upp till dom och  hörde att en undersökning kunde kosta allt mellan 650 och 1000 kronor, FÖR BARA UNDERSÖKNINGEN!

 

Det är inget som jag direkt skrattar åt att lägga ut pengar på.. men jag var tvungen att gå dit för att kolla upp så det stod rätt till därinne..

 

Kom dit och möttes av jättetrevliga människor. Förklarade som det var att jag bara ville ha en undersökning för att jag inte har världens bästa ekonomi just nu. Dom förstod och var så goa mot mig. Mitt hjärta slog i 250 när jag öppnade munnen. Tänkte att de direkt skulle behöva laga 3 allvarliga hål och allt annat jobbigt men de blev nästan belåtna. Jag hade minskat antalet hål med hälften sedan jag var där sist och så blev jag dragen tillbaka en prisklass i frisktandvård. Frisktandvård är att man betalar en viss summa i månaden (allt från 55 till 400:- ). Så just nu hamnade jag i prisklass 2 vilket motsvarar 110 kr i månaden, då får jag alla undersökningar + lagninga, puts och allt var de än vill göra med mina tänder helt gratis. Tycker det är jättepraktiskt då bara att laga ett hål idag kan gå på 1000 kronor.

 

Sedan fick jag även 300 kronor i rabatt vid undersökningen så det kostade mig bara 350 :- att få undersökningen. Alla människor i Sverige har tydligen rätt till att få 300 :- rabatt vid en undersökning per år. Så alla som var i samma jobbiga läge som jag och inte vill lägga ut nästan 700:- på undersökning, Gör det ändå! Ni får 300:- rabatt och sedan kan ni även bli placerad i frisktandvården och betala en summa i månaden (om ni vill, inget är bindande).

 

TACKAR de högre makterna för att de skonade mig idag. Unnade mig precis två läckra ögonskuggor på makeupstore och en jättegod fika pår redfellas med Liza :$ kommer blogga om det senare. Liza är världens gladaste och underbaraste människa just nu! Ni ska bara se henne, hon skiner upp som en sol vad hon än gör <3 Ni ska bara veta som jag älskar henne.


Nu ska jag slänga mig i badet och värma upp mig igen.

Kramar

My


Kommentarer
Postat av: Märtis

Innan fanns bara frisktandvård i Skåne...Fast det kanske har ändrats? Jag hoppade av när jag inte fick byta prisgrupp, trots att jag inte haft hål på 3 år..^^

2010-01-08 @ 23:47:08
Postat av: Martina

My har du och kim inte fått hem en sån broshyr om frisktandvård? :O okej den kom typ förra året ngn gång på hösten? eller det e bara vi bönder som får hem sånt? :p men det e skitbra, tandis drar automatiskt 50 kr från mitt konto varje månad.

2010-01-09 @ 14:11:41
URL: http://martinaboysen.blogg.se/
Postat av: Ella

Låter bra ju.. vart var det då om man får fråga?

2010-01-09 @ 15:26:08
Postat av: Tanja

Ja friskvård är toppen! Har aldrig behövt betala en krona för tandläkaren.... haha när jag fick den tröjan fick jag kommentaren "Har någon tryckt upp en tröja till dig?" hahaha

2010-01-11 @ 00:07:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0