Ankara

Har haft de mest underbaraste 4 dagarna med min älskling. Saknaden bränner igen ett tomt, svart hål i själen. Men nu ser vi slutet på denna fasen och början på en ny väg, en livslång väg, tillsammans, i samma fotspår...

Ankara är en underbar stad! Otroligt vänliga och öppna människor. Vi hade varma dagar, ca 24grader blev det. Jag som kom med halsduk och vinterjacka :)

Vi möttes upp på flygplatsen på Söndag-morgon och begav oss in mot centrum. Staden är jätte fin, stor och ren men herregud vad mycket militär-grejer dom har! Dom spatserade överallt med sin stora gevär (lite skrämmande ändå)



Jag och älskling begav oss snabbt på Hotell-jakt då vi inte hade bokat ngt hotell iförväg, det kändes lättare att ta det på plats. Tillslut fann vi ett fint hotell i Kizilay, Ankara Gold Hotel.

 

Guldet måste ju leva upp till namnet :)

 

 



När vi väl hade checkat in bäddade vi ner oss i sängen och bara myste hela förmiddagen.

Dagarna var helt underbara. Att få dela varje sekund, varje minut och varje andetag med min man är en dröm. Vi somnade lika ihopslingrade i varandra som när vi vaknade. Vare morgon åt vi en stor frukostbuffe på hotellet innan vi begav oss ut på upptäcksfärd i Ankara.



 



En av dagarna träffade vi några vänner, fikade på stan, kollade i affärer och hade det skönt i vårsolen.

 

 



Sista dagen kände vi oss kulturella och tog en lång promenad till det ställe där Turkiets forna ledare, Ataturk ligger begravd. Jag kände mig med ens som hemma då det kryllades av turister :)

 

 

 

 

 

 

Varje kväll köpte vi med oss något gott att äta och smög upp på rummet och myste i sängen <3

 

 

Älskar den turkiska maten! Det är så billigt och så otroligt gott! Njöt vid varje middag som intogs i sängen :)

 

Vi hade helt udnerbara dagar tillsammans, jag och älsklingen. 4 helt fantastiska dagar där vi kunde rå om varandra exakt varje sekund av dygnet.



Nu sitter jag här igen, i min lilla lägenhet ensam och fryser. Det är otroligt vad man vänjer sig fort vid att vara lycklig och hel. Men snart är det vår tur... Det är bara att vänta...




Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Marilyn

Oj, vilka fina bilder Liza...så mycket du får se o uppleva på dina resor...men nu ser vi framåt...o slutet på er kämpiga tid...snart, snart...



Älskar dig mer än det går!!!

Postat av: Åsa Gustafsson

Hej Liza! Ser att ni haft det underbart i Ankara, ni ser så härligt förälskade ut! När ska Caner flytta hit, är alla era papper klara? Kramiz Åsa

2010-03-26 @ 04:34:01
Postat av: Lotta

Hej Liza!



Jag har varit en läsare av er blogg väldigt länge nu..dock så är det väldigt pinsamt att erkänna att jag aldrig kommenterat tidigare. :) Jag vill bara säga att jag vet exakt hur det är att älska nagon utanför Sveriges gränser. Jag levde samma liv som du gör nu..och jag vet hur hemskt det är..det är helt underbart att känna värmen från personen man älskar..och att säga hejdå igen efter bara några dagar känns som en kniv rakt i hjärtat. Dock så förändrades det i september förra året för mig; vi flyttade ihop under samma tak och det har varit helt fantastiskt sedan dess. Jag vill bara säga att jag vet vad du går igenom och att när det väl blir er tur så kommer det att vara värt alla tårar och allt arbete. Jag hoppas att det blir snart för er också! :)



Iallafall, ha en skön lördag!



Kram från Lotta

2010-03-27 @ 06:39:29
Postat av: Liza

Lotta - Åh, vad härligt att höra från personer som varit i samma situation! Ingen annan kan egentligen förstå hur hjärtat brister varje gång man skiljs åt, det måste upplevas. Vad glad jag blir att höra om historier som våra med lyckliga slut (eller början :) ) Tack för kommentaren!! Kram kram!!

2010-03-28 @ 20:13:15



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0