Fredag

Jobbet gick jättebra! Så mycket program, termer och rutiner att lära sig.. har nog aldrig haft så mycket huvudvärk som jag hade på vägen hem. Hela huvudet gick du-unk du-unk och jag mådde illa, kunde knappt se. Men nu är det bättre!
Har en bra magkänsla av jobbet, och det är ju så det ska vara. Här kommer jag stanna i många år kände jag.



Till skillnad från någon annans glassiga fredag (Paris...) så ska jag spendera min fredag med härlig kurslitteratur. Skriver en hemtenta till nästa fredag parallellt med några jobbpass - det får bli disciplin på mig!
Studerar intermediala studier för tillfället, vad som händer när olika medier kombineras - bild, text, ljud, ton.
Just nu har vi historisk delkurs och vi studerar intermedialitet i epoker som antiken, renässansen, medeltiden, modernismen. Det är riktigt kul och hemtentan blir nog himla bra, just nu läser jag vetenskapliga artiklar om grekiska teaterspel och grekisk mytologi.



Det var min fredag det, hoppas ni har det lite mer livat!

Kram! /Kim

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0