BRA dag!

 


Idag har det varit en bra dag!
Jag blev först erbjuden ett halvtidskontrakt på mitt jobb (arbetar som timmis i sjukhusväxeln), jag och en till timmis var de enda av 7 stycken timmisar som blev frågade. Det kändes himla kul trots att jag inte har tid åt det.. pga skolan.
 
På tal om skolan så fick man antagningsbeskedet idag, och jag kom in på mitt förstahandsval! Kandidatprogrammet i Digitala Kulturer i Lund. Är SÅ GLAD och var så nervös med tanke på att det är ett nystartat program och att de endast tog in ca 30 stycken. Dels blir det fantastiska Lund igen som jag har studerat i innan och så kommer jag äntligen lite närmre det jag vill jobba med i framtiden.
 
Digitala Kulturer är ett alldeles nytt och unikt program som inte finns någon annanstans. I programmet ingår teoretiskt med praktiskt och i slutet av varje termin får man ett verkligt projekt med verkliga aktörer som man ska genomföra. Det är lite som en blandning av grafisk design, projektledare och idéutvecklare. Allt digitalt! Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med just nu, ena dagen är det reklam, sedan film, sedan med hemsidor etc.. så går det runt i huvudet hela tiden. Så jag ser så fram emot att börja denna breda utbildning som man kan nischa själv som man vill.
 
Nä, nu ska jag ut i solen och fira!
 
Kram på er!
 
/Kim
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0