Mellanmål

Åh, jag har precis gjort Fattiga Riddare. Jag dör så gott det var. Försöker dock att dra ner på sockret och den kaloririka maten normalt sätt men så länge man äter med måtta får man unna sig ibland. Sen kan man alltid modifiera lite med receptet själv för att dra ner på kalorierna. Jag tog mindre socker och kanel än man ska samt använde minimjölk och drog ner på smeten lite (ska egentligen vara dubbelt så mycket än vad jag skrivit)



4 skivor bröd (jag tog osötat)
1st ägg
0,75dl mjöl
0,75dl minimjölk
smör, socker och kanel

Blanda ingredienserna och doppa brödet en stund så det hinner svälla lite i smeten. Stek i lite smör och strö/vänd dom i lite socker&kanel.

Sjukt gott!!

Kram Liza

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0