Hälsotips

Jag tänkte börja med ett tips till hur man känner att man har kontroll över sin kost.
Jag är ingen frukostmänniska men vet att man måste äta frukost och att det är ett viktigt mål under dagen.
Jag har valt att äta Frebaco's Havreringar med Jordgubbar och Hallon som frukost varje morgon i ca en månad. Jag vill känna att jag har kontroll över vad jag äter, att det är nyttigt, är mättande och bra för kroppen. Jag vill även kunna veta exakt vad jag ätit på morgonen utan att behöva fundera, på så sätt känner jag att jag har kontroll. Detta är ju såklart väldigt individuellt och alla har kanske inte samma behov som mig.
Många som hör detta kan ju tänka att "blir man inte trött på att äta samma sak varje morgon?" och sanningen är faktiskt den att flingorna innehåller inget socker (förutom den naturliga sötman i jordgubbarna) så det är en väldigt naturlig smak av havre som inte ger någon speciell smaksensation, detta gör att det utan problem går att äta varje morgon. :)




Frebacos havreringar är gjorda av enbart naturliga råvaror och innehåller många nyttigheter som gör kroppen gott. Den är rik på kostfiber och innehåller hela 64% fullkorn från både havre och vete.

Innehålldeklaration
Havreringar 95% (fullkornshavremjöl*, fullkornsvetemjöl*, vetemjöl, kornmaltextrakt, salt), frystorkade hallon 2,5%, frystorkade jordgubbar 2,5%.
*fullkorn

Lägg märke till den korta innehållsförteckningen! :)

Till flingorna så har jag vanlig mellanmjölk, oftast en banan och vatten med pressad citron i för att sätta igång magen. Citronvatten på morgonen sätter fart på förbränningen!

Glöm inte att äta tills du känner att du är mätt, det är ju trots allt jättenyttigt.

Kram My


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Jag brukar dricka ett glas citronvatten på morgonen o efter att jag stått på crosstrainern. Tycker oxå att det funkar. Låter både sporrande o kulnyttigt med din detox diet...bara man har koll på läget o det verkar du ha.



Puss

2012-05-30 @ 11:07:28
URL: http://http://notgustafsson.blogspot.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0